«Ақмола облысы білім басқармасының Бұланды ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Макинск қаласының «Айгөлек» бөбекжайы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие «Ясли-сад «Айголек» города Макинск при отделе образования по Буландынскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Балабақшадағы тамақтану мәдениеті

07.02.2023

Топта балаларды тамақтандыру

1. Топтарда балалардың тамақтануын ұйымдастыру жұмысы мұғалімнің жетекшілігімен жүзеге асырылады және мыналардан тұрады:

- тамақ дайындау кезінде және тамақтандыру кезінде қауіпсіз жағдай жасауда;

- балалардың тамақтану кезінде мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыруда.

2. Топқа тамақ қабылдау мектепке дейінгі білім беру ұйымының басшысы бекіткен кесте бойынша қатаң түрде жүзеге асырылады.

3. Қоғамдық тамақтандыру бөлімінен тамақ алуға балаларды тартуға қатаң тыйым салынады.

4. Дастархан жаюға 3 жастан бастап балаларды тартуға болады.

5. Асханада кезекшілік кезінде еңбек дағдыларын қалыптастыру және дербестікке тәрбиелеу үшін тәрбиеші кезекшілер мен әр баланың жұмысын біріктіруі қажет (мысалы: майлық ұстағыштарды кезекшілер жинайды, ал балалар өздері жинайды) .

6. Педагог пен балалардың тамақтануы бір уақытта жүзеге асырылуы мүмкін.

7. Ерте жастағы топтарда өз бетінше тамақтану дағдысы жоқ балалар толықтырылады.

 

Балабақшадағы тамақтану мәдениеті

 

Балабақшадағы тамақтану мәдениеті қазіргі өмірге қажетті ғылым. Мәңгілік уақыт тапшылығы жағдайында тартымды көрінетін фастфуд біздің диетамыздан пайдалы тағамды ығыстыруға тырысады. Бұл өсіп келе жатқан баланың денесі үшін мүлдем пайдалы емес. Балалар күннің көп бөлігін балабақшада өткізетіндіктен, баланы дұрыс, дәмді, әдемі тамақтануға, ең бастысы ұқыпты тамақтануға үйрету тәрбиешілердің міндеті.

Әдептілік сабақтары ерте жастан басталады. Бала дастархан басында өзін дұрыс ұстауды ғана емес, сонымен қатар ас құралдарын сенімді пайдалануға, ұқыптылыққа, сыпайылыққа үйренеді.

 

Үстел жасау ережелері

Балабақшада балаларды классикалық, еуропалық тәсілмен тамақтандыруды үйретеді - сол қолында шанышқы, оң қолында пышақ. Осының негізінде үстелдер беріледі. Шанышқы кіші топтан бастап балаларға беріледі, ал үлкен топтан пышақтар беріледі.

Әр топта түстері топтың атына сәйкес келетін өз тағамдары болғаны жөн («Ромашка», «Балалар»). Үлкен топқа ауысқанда, ыдыс-аяқтың жиынтығы өзгереді.

Егде жастағы топта үстелдерде қосымша зат пайда болуы мүмкін - кішкене қасықпен тұзды шайқау. Көбінесе балалар тұзы аз тағамды жегісі келмей, тамақтан бас тартады. Бірақ олар үшін тағамға аздап тұз беруге жеткілікті, өйткені аппетит бірден пайда болады. Әрине, балаларға артық тұздың өте зиянды екенін, шараны сақтау керектігін айту керек.

 

Ерте жастағы топтарда үстел жасалады:

 

Таңертеңгілік, кешкі ас, нан мен май үстелдің ортасына бөліктерде немесе әр балаға порциямен қойылады. Майлық әр бала үшін жеке. Қасық үстелдің шетіне параллель орналасқан. Бөлімде ботқасы бар табақтар, бөліктерде сусын (кесе мен табақша). Ыдыс-аяқ отырған баланың сол жағына шығарылады.

Кешкі асқа дастархан осындай түрде беріледі, Екінші тағамға кішкене қасық қосылады. Сорпаға арналған табақтар - терең, екіншісі - жалпақ кішкентай. Екінші тағам бірінші тағам ретінде беріледі. Егер сусында жидектер болса, компотқа кішкене қасықтарды да беруге болады.

Кейбір бақшаларда балаларға әрқашан пайдалы емес әдеттерді дамытуға шақырылады. Мысалы, пісірілген пиязды, сәбізді немесе қырыққабатты ұнатпайтын көптеген жігіттер күтуші алдын ала дайындаған табаққа салады. Дегенмен, тәрбиешілер оқушылармен жұмыс істеп, оларды сұйықтықпен бірге қоюды жеуге үйретуге тырысуы керек. Төтенше жағдайларда пияздың бір бөлігін тарелкаңыздың шетіне қоюға болады.

Түстен кейінгі шайға дастархан беріледі, таңғы ас сияқты - тек айырмашылығы бар: егер кондитерлік өнімдер, жемістер болса, әр балада жеке тәрелке болады.

Ерте жастағы топтарда өз бетінше тамақтану дағдысы жоқ балалар толықтырылады

 

Мектепалды даярлық топтарында үстел беріледі:

Таңғы асқа, кешкі асқа нан қорапшасы, порцияланған сары май салынған табақ, майлық ұстағыш, табақшалар үстелдің ортасына қойылады. Шанышқылар сол жағына, пышақтар - оңға, қасықтар - үстелдің шетіне параллель орналасқан. Ыдыс-аяқ отырған баланың сол жағына шығарылады. Бөлінген сусын (табақшасы бар кесе)

Кешкі ас үшін үстел әртүрлі табақтардағы бірінші және екінші тағамдарға ұқсас түрде беріледі.

Түстен кейінгі шайға дастархан беріледі, таңғы ас сияқты - тек айырмашылығы бар: тәрелкедегі әр балаға арналған кондитерлік өнімдер немесе жемістер.

Ыдыс-аяқтар жеген сайын алынып тасталады.

 

Дастархан басында мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру

                        

 

Бала есейген сайын оның дастархандағы әдептілік дағдылары жетілдіріледі. Балабақшаға және үлкен топқа барыңыз, сонда сіз көріп қана қоймай, айырмашылықты естисіз. Балалар жасы мен мазасыздығынан бәрібір отыр, үгінділер шашылып, сөйлесуге тырысады - әрине, барлық жерде емес, бірақ бұл әдеттегі сурет. Ал үлкен топты алыңыз: балалар тыныш отырады, тамақ ішеді, ешкім сөйлеспейді, ешкім күлмейді. Тамақ ішкеннен кейін олар майлықпен сүртіледі, күтушіге алғыс айтады және қызметшіге ыдыстарды жууға көмектеседі.

Кішкентай балаларды (1-2 жас) оқытады:

• тамақ ішер алдында қолды жуып, сүлгімен құрғатыңыз (ересек адамның көмегімен);

• орындыққа отыру;

• тостағанды ​​қолданыңыз: сұйықтық төгілмейтіндей етіп ұстаңыз, баяу ішіңіз;

• қасықты қолданыңыз;

• тамақ ішкеннен кейін майлықпен сүртіңіз;

• қою тамақты қасықпен жеу, нанмен жеу;

• тамақ ішіп болғаннан кейін үстелді тастап, орындықты итеріңіз.

 

Кіші топтың балалары (2-3 жас) оқытылады:

• тамақ ішер алдында қолыңызды жуыңыз, сүлгімен құрғатыңыз;

• оң қолыңызға қасық ұстап, ұқыпты тамақтаныңыз;

• тамақ ішкеннен кейін майлықпен сүртіңіз;

• тамақ ішкеннен кейін алғыс айту.

 

Ортаңғы топтағы балалар (3-4 жас) оқытылады:

• өз бетінше және мұқият қолды сабынмен жуыңыз, сүлгімен құрғатыңыз, сүлгіні орнына іліңіз;

• ас құралдарын дұрыс пайдалану;

• мұқият тамақтаныңыз: нанды ұсақтамаңыз, тамақты аузыңызды жауып шайнаңыз.

 

Аға және мектепалды даярлық топтарының (4-5 жас, 5-6 жас) балаларына:

• тағамды кішкене бөліктерде қабылдау;

• тыныш тамақтаныңыз;

• ас құралдарын (шанышқы, қасық, пышақ) дұрыс пайдалану;

• арқаны тік ұстап отыру;

• тамақтан кейін ыдыстарды ұқыпты орналастыру;

• ыдыс-аяқтың біразын өзіңізбен бірге алыңыз.

 

Мектепке дайындық тобының балалары (6-7 жас) дастархан басында өзін-өзі ұстау мәдениеті бойынша алған дағдыларын бекітеді: шынтақтарын қоймайды, тік отырады, тамақты мұқият шайнайды, ас құралдарын дұрыс пайдаланады.

 

Тамақтану мәдениетін дарыту формалары

Балабақшада тамақтану мәдениетін қалыптастыру формалары сан алуан. Соның бірі – міндет. Үстелдердегі қызметшілерге түрлі-түсті қалпақшалар мен алжапқыштардан тұратын талғампаз форма беріледі. Бұл киімдердің барлығы «Кезекшілік бұрышында» сақталған.

Балалар кезекшілікке ортаңғы топтан, оқу жылының соңында кіріседі. Күтуші күтушіге дастархан жаюға көмектеседі, ол тамақ ішеді. Мектеп жасына дейінгі бала стакандарды реттейді, майлықтарды, қасықтарды қояды, нан жәшіктерін қояды.

Ортаңғы топта балалар дастархан жаю дағдыларын бекітеді. Жылдың екінші жартысында міндеттер қосылады: күтуші бұрын үстелге қойған тәрелкелерді орналастырыңыз, майлықтарды стакандарға салыңыз, нан себетін және майлықпен стақандарды тамақтанғаннан кейін алыңыз.

Аға және дайындық топтарында кезекшілер дастарханды өз бетімен жайып, тамақ ішкеннен кейін жинай алады. Жолсеріктердің міндеттеріне тек ыдыс-аяқты орналастыру ғана емес, сонымен қатар, мысалы, жиналмалы мата майлықтары кіреді. Бұл әрекет қолдың ұсақ моторикасын дамытуға өте қолайлы.

Просмотров: 800


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст