Мақсаты:
1) Ата-аналарға ойыншықтың мәні, оның бала ойынындағы рөлі туралы білім беру;
2) Ойыншықтарды тиісті педагогикалық таңдау туралы біліммен қаруландыру.
Баланың бай эмоционалды әлемін дамыту ойыншықтарсыз мүмкін емес. Олар балаға өз сезімдерін білдіруге, қоршаған әлемді тануға, қарым-қатынас жасауға және өзін-өзі тануға үйретуге мүмкіндік беретіндер. Өзіңіздің сүйікті ойыншықтарыңызды еске түсіріңіз! Бұл міндетті түрде қымбат және сәнді қуыршақтар мен машиналар емес. Біреулерде бұл анасы мұраға қалдырған түсініксіз аю, тюльден жасалған ойға келмейтін көптеген киімдері бар кішкентай қуыршақ және т.б. Балаға ойыншықтарды таңдау өте маңызды және маңызды мәселе. Көптеген ойыншықтардың ішінен өзіне қажеттісін баланың өзі ғана таңдай алады. Бұл таңдау ішкі жағынан ересектердің достары мен жақындарын таңдауы сияқты эмоционалды қоздырғыштармен шартталған.
Әр баланың шағымдана алатын, ұрысып, жазалайтын, өкінетін және жұбататын ойыншықтары болуы керек. Ата-анасы бір жерге кеткенде жалғыздықтан қорқуды, жарық сөнгенде қараңғылықтан қорқуды жеңуге көмектесетін және ұйықтау керек, бірақ жалғыз емес, дос қызымен-ойыншық. Олар кейде ашуланады, жазаланады, тіпті сындырылады, алыс бұрышқа лақтырылады, бірақ балалық шақтың қайғы-қасіреті кезінде еске алынады, бұрыштан шығарылады, жөнделеді, көздері мен еріндері тозады, жаңа киімдер тігіледі, құлақтары мен құйрықтары тігіледі.
Баланың трансформацияланатын роботқа, "Денди" ойыншығына, аспанға ұшып бара жатқан ұшаққа, гүрілдеген көлікке деген көзқарасы қандай болатынын елестету қиын.
"Подружкаларда" кішкентай ұлдар мен қыздар Барбиді, аюды, котенканы, қоянды, яғни өзіне өте жақын және түсінікті адамға өте жақын тіршілік иесін таңдағанды жөн көреді. Сондықтан, баланың осы немесе басқа ойыншыққа ие болу туралы армандаған арманы туралы білгеннен кейін, алдымен оған ойыншық керек пе, жоқ па, соны ойластырыңыз.
Балада оның сенсорлық қабылдауын, ойлауын, ой-өрісін дамытуға ықпал ететін, нақты және ертегі жағдайларын жоғалтуға, ересектерге еліктеуге мүмкіндік беретін белгілі бір ойыншықтар жиынтығы болуы керек екендігі сөзсіз.
Шынайы өмірден алынған ойыншықтар.
Қуыршақтар отбасы (мүмкін кішкентай жануарлардың отбасы), қуыршақ үйі, жиһаз, ыдыс-аяқ, машиналар, қайық, касса, таразы, медициналық және шаштараз жабдықтары, сағаттар, кір жуғыш машиналар, пештер, теледидарлар, қарындаштар мен тақталар, вексельдер, музыкалық аспаптар, теміржол, телефон және т.б.
Агрессияны "лақтыруға" көмектесетін ойыншықтар.
Сарбаздар, мылтықтар, доптар, үрлемелі сөмкелер, жастықтар, резеңке ойыншықтар, секіргіштер, түйреуіштер, сондай-ақ лақтыруға арналған дартс және т.б.
Шығармашылық қиялын және өзін-өзі көрсетуін дамытуға арналған ойыншықтар. Текшелер, ұя салатын қуыршақтар, пирамидалар, конструкторлар, әліппелер, үстел ойындары, суреттерді немесе ашық хаттарды кесу, пластилин бояулары, мозаика, қолөнер жиынтықтары, жіптер, мата бөліктері, аппликация қағаздары, желім және т.б.
Техникалық ойыншықтар. Бұл ойыншықтар өмірге көбірек ене бастады. Оларға конструкторлар, техникалық қондырғылардың барлық түрлері жатады. Саусақтардың ұсақ моторикасын, кеңістіктегі бағдарын, ойлау қабілетін, шығармашылығын дамытатын әр түрлі "Лего" дизайнерлері әсіресе балалар арасында танымал. Балалар бөлшектерден әр түрлі биіктіктегі "мұнаралар" салғанды ұнатады. "Нан", "Жедел жәрдем", "Азық-түлік" және т.б. жазуы бар әр түрлі машиналар балаларды әлеуметтік өмірде бағдарлауға үйретеді.
Ойыншықтар көңілді. Бұл жануарлардың, жануарлардың, адамдардың және т.б. күлкілі фигуралар, мысалы, барабанда ойнайтын қоян, астықты шұқып жатқан тауық, кешкі ас әзірлеп жатқан аспаз. Олар қозғалысқа, тосын сыйға, тосын сыйға негізделген. Олардың мақсаты - балалардың көңілін көтеру, күлкі, эмпатия, қуаныш сезімдерін ояту, әзіл-оспақты тәрбиелеу.
Маскарад және шырша ойыншықтары. Бұл ойыншықтар Жаңа жылдық мерекелермен байланысты. Әр түрлі атрибуттар (құлақ, құйрық, тұмсық) балаларға белгілі бір кейіпкердің бейнесіне үйренуге көмектеседі.
Спорттық және моторлы ойыншықтар. Кішкентай мектеп жасына дейінгі балалардың балалары үшін спорттық ойыншықтар балалардың қимыл-қозғалыс дағдыларын одан әрі дамытуға, жалпы қимыл-қозғалыс белсенділігін ынталандыруға, оларды ересектермен және басқа балалармен бірге ашық аспан астындағы ойындар мен жаттығуларға қатысуға ниет білдіруге арналған.
Спорттық ойындар үшін орташа және үлкен өлшемді доптар ұсынылады, өйткені бұл жастағы балаға кішкентай допты қолмен ұстау жеткілікті қиын, өйткені қозғалыстарды нақты үйлестіру мүмкін емес. Бастауыш мектеп жасына дейінгі балаларға негізгі бұлшықет топтарын дамыту үшін әр түрлі диірмендер, құрсау, педаль машиналары, үш дөңгелекті велосипедтер қажет; вестибулярлық аппаратты жаттықтыру үшін - әткеншектер, тербелетін аттар. Сыртқы ойындарға арналған костюм элементтері ("Жүнді ит", "Мысық пен құстар" және т.б.) кескінге енуге, баланың рөлін арттыруға көмектеседі.
Театр ойыншықтары. Бұл ойыншықтар мазмұны жағынан бейнелі, бірақ ерекше мақсатқа ие - эстетикалық тәрбие беру, сөйлеу тілін, қиялын дамыту мақсаттарына қызмет етеді. Оларға, мысалы, Ақжелкен, Бибабо қуыршақтары, үстел театры жатады. Ертегіні үстел үсті театрының көмегімен көрсету оның жарқын әрі тез есте қалуына ықпал етеді.
Музыкалық ойыншықтар. Бұл сылдырмақтар, даптар, қоңыраулар, құбырлар, ойыншықтар. Фортепиано, гитара, балалайкалар және т.б. бейнеленген. музыкалық аспаптар. Балалар әр түрлі аспаптардың дыбыстарын ажырата білуге, ырғақты өрнек салуға үйренеді, олардан дыбыстарды дұрыс шығаруға тырысады.
Шығармашылық қиялын және өзін-өзі көрсетуін дамытуға арналған дидактикалық ойыншықтар немесе ойыншықтар. Бұл ойыншықтардың орны ерекше. Дидактикалық ойындардың көмегімен балалар түсімен, формасымен, көлемімен және т.б. танысады, оларға түрлі-түсті кірістірулер, ұя салатын қуыршақтар, мозайкалар, басқатырғыштар, лото, текшелер, пирамидалар, бояулар, пластилин, • қолөнерге арналған әр түрлі жиынтықтар жатады. Бұл ойыншықтар балаларды зейінділікке, табандылыққа, табандылыққа, зейінін шоғырландыруға, зейінділікке, заттарды соңына дейін жеткізе білуге тәрбиелейді, сонымен қатар қолдың ұсақ моторикасын дамытуға ықпал етеді.
Құрылыс ойыншықтары. Бұл ойыншықтар геометриялық денелерден тұрады. Құрылыс ойыншықтары шағын (әр түрлі құрылыс жиынтықтары) және үлкен (модульдер) болуы мүмкін. Кішкентай құрылыс материалдарымен балалар әр түрлі ғимараттар жасай отырып, үстел үстінде ойнайды. Үлкен құрылыс материалымен еденде ойнауға ыңғайлы, терезелерінен қарауға болатын әр түрлі үйлер, жағалар, өтуге ыңғайлы өткелдер жасау ыңғайлы.
Көшеде балаларға әр түрлі құм жиынтықтары ыңғайлы - шелектер, шөміштер, құмнан мүсіндеуге арналған әр түрлі қалыптар.
Есіңізде болсын, сүйікті ойыншығыңыздан басқасының бәрі мезгіл-мезгіл өзгертіліп, жаңартылып отыруы керек. Егер сіз нәресте ұзақ уақыт бойы ешқандай ойыншық алмайтынын байқасаңыз, онда ол оған қажет емес. Оны жасыр. Біраз уақыттан кейін оның пайда болуы баланың эмоционалды немесе танымдық қызығушылығын тудырады.
Тағы бір кеңес. Балаларды ойыншықтар дүкеніне азғыратын, бірақ қымбат тауарлармен жиі апармаңыз. Сөрелерде отырған қымбат қуыршақтар, көліктер, жануарлар сәбилердің қаншама көз жасы мен азаптарын көрді. Балаға шынымен қалаған нәрсесін ала алмау тәжірибесі мүлдем қажет емес. Балаңызға қуаныш сыйлауға дайын болған кезде ғана оны дүкенге апарып, оған мереке жасаңыз. Бірақ сонымен бірге келесі ережелерді сақтаңыз:
• Жарақаттанбау үшін ойыншықтың қауіпсіздігіне көз жеткізіңіз (егер ол мылтық болса, оқпен емес, жұмсақ шарлармен ату керек);
• Ойыншықтарда аллергия тудыруы мүмкін өткір иіс болмауы керек, өйткені балалар көбінесе ойыншықты аузына алуға тырысады;
• Ойыншықтар шындыққа және эстетикалық талаптарға сай болуы керек (түсі, формасы, сыртқы түрі);
• Ойыншықтар балалардың жасына сай болуы керек! Ойыншық сатып алғанда, оның қай жастағы балаларға арналғанын қараңыз.
Ойыншықтарды сатып алғанда қарапайым ережені қолданыңыз: ойыншықтарды жинау емес, таңдау керек!
Ересектер елестететін ойыншықтар баланың көзқарасы бойынша пайдасыз. Керемет автоматты және жартылай автоматты толық құрастырылған ойыншықтар баланың шығармашылық және эмоционалдық қажеттіліктерін қанағаттандыра алмайды. Балаға негізгі қажетті мінез-құлық қасиеттерін жаттықтыруға, жылтыратуға болатын ойыншықтар қажет. Бұл үшін автоматты ойыншықтар мүлдем жарамсыз.
Кішкентайларға арналған ойыншықтар ең алдымен сезім мүшелерін дамытуы керек: көз, құлақ, қол. Оның басты қажеттілігі жылуды сезіну болса, сәбилердің алғашқы ойыншықтары жұмсақ әрі жылы болуы керек, сонда олар нәрестенің жанасу сезімі арқылы бәрін білуге деген құштарлығына толық сәйкес келеді. Кішкентайларға арналған ең жақсы ойыншықтар – тістеуге болатын ойыншықтар. Олар жұмсақ материалдардан – пластмассадан, резеңкеден жасалуы керек, жақсылап жуылуы керек, жеңіл, ұзартылған жалпақ пішінді болмауы керек, сондықтан оларды аузына салғанда бала тұншығып қалмас үшін. Ойыншықтардың түсі ашық болуы керек. Егер олар естілетін болса жақсы.
Бір жасар бала үшін әр түрлі түсті 3-4 сақинадан тұратын пластикалық пирамидалар, бір-біріне салынған әр түрлі көлемдегі тостағандар, түрлі-түсті текшелер қызықты әрі пайдалы болады. Бұл ойыншықтармен манипуляция жасау баланың ақыл-ойын дамытып қана қоймайды, сонымен қатар кішкентай бала ересек адам сияқты жетістікке жеткенде рахат пен қуаныш сыйлайды. Тумблер ойыншықтары өте пайдалы.
2 жасар балалар үшін жиһаздың астына домаламайтын үлкен түрлі-түсті доп, 7-8-композициялық пирамидалар, балалар енді аузына тартпайтын, бірақ олармен ұйықтап кететін жұмсақ, үлпілдек ойыншықтар өте жақсы. өте жақсы. Осы жастан бастап үлкен пластикалық машина немесе қорап баланы дәлдікке, тәуелсіздікке үйретеді, өйткені текшелер, шарлар, резеңке және жұмсақ ойыншықтар ойнағаннан кейін оларда бүктелуі керек. Егер осы жаста болса, сәбидің пәтерде өз ойын орны, ал ойыншықтардың да өз үйі болса жақсы.
Үш жасқа дейін ойыншықтар жиынтығы кеңейеді. Қарапайым конструкторлар жарқын, түрлі-түсті, айқын пішінді ойыншықтарға қосылады, оларды балалар ересектермен бірге жинайды, сонымен бірге әрдайым таңқаларлық бөліктерден балаға түсінікті керемет фигура-ойыншық жасай алатындығына қуаныш пен қуаныш сезінеді. . Осы жас кезеңінде бала нақты өмірлік жағдайлар әлеміне белсенді түрде араласа бастайды, адамдардың өмірде жұмыспен айналысатындығын және әр түрлі кәсіппен айналысатындығын, қиындықтарға тап болатынын және жанжалдардан шығудың жолын табатынын біледі. Сондықтан, көбінесе бала рөлдік ойындарға арналған сюжеттерді айналасындағы өмірден таңдайды. Балалар "қыз-ана", "әке мен шеше", "дүкен", "дәрігерлер", "балабақша" және т.б. Бұл жастағы ойыншықтардың көлемі ұлғаяды (үлкен қуыршақ, үлкен аю және т.б.). Шаштараз жиынтықтарын, шай және асхана жиынтықтарын, дәрігер Айболиттің керек-жарақтарын, жиһаздарды және шындықтың әртүрлі қырларын бейнелейтін басқа заттарды сатып алу дұрыс болады. Баланың ересектермен ортақ өмір сүруге деген ұмтылысы эмоциялардың дамуы мен әлеуметтік бейімделудің жаңа кезеңін көрсетеді. Негізгі талап – "тұрмыстық ойыншықтар" "түпнұсқаға" ұқсас және жеткілікті берік болуы керек.
Төрт жасқа қарай рөлдік ойын баланың негізгі іс-әрекетіне айналады. Ойынның мазмұны күрделене түседі, көптеген ойыншықтар қажетсіз болып қалады, өйткені балалардың қиялы белгілі бір заттарды қиялға айналдыра алады. Сонымен, қарындаш сиқырлы таяқшаға, жасыл жапырақтар ақшаға, қағазға салынған ою–өрнектер қуыршақ пәтеріндегі кілемдерге айналуы мүмкін. Сондықтан бұл жаста балаға қымбат және пайдасыз ойыншықтар емес, функционалды, тіпті өз қолдарымен жасалған ойыншықтар үлкен пайда әкеледі.
Бес жасқа дейін үлкен ойыншықтар біртіндеп баланы бос қалдырмайды және ойын алаңынан орындықтарға, кереуеттерге, шкафтарға ауысады. Бірақ кішкентай жануарлардың, сарбаздардың, қуыршақ отбасыларының жиынтығы баланың қызығушылығы мен эмоциясын жеңеді. Бір ойыншықтармен әр түрлі нұсқаларды ойнауға үлкен мүмкіндік туады; балаларда қиял мен қиял дамиды, ойлау енді нақты болмайды, эмоционалды әлем байытылады.
Алты жасар бала үшін статикалық емес және ерекше ойыншықтар пайдалы әрі қызықты – ол әдеттен тыс дизайнерге, кемелер мен ұшақтардың модельдеріне, әдемі киізден жасалған қаламдар мен ойын-сауық үстел ойынына, жиналмалы трансформатор роботына, тігін және тоқу жиынтығына қуанады. . Балаларға өз қолдарымен жасалған ойыншықтар өте ұнайды, әсіресе олар басқаларға пайдалы бола бастаса. Балалар осы жаста ойыншық-сыйлықтар жасағанды ұнатады (ас үй ыдыстары, майлықтар, зергерлік бұйымдар). Қуаныш пен мақтаныш баланың айналасындағыларға және жақындарына жақсылық жасауды білетіндігінен туындайды. Сондықтан баланың бірдеңе жасауға, тігуге, желімдеуге және біреуге сыйлауға деген кез-келген ықыласын, егер олар баланың бойында еңбекқорлықты, табандылықты және өмірде басқаларға бір нәрсе беруге деген ұмтылысын дамытқысы келсе, ата-аналар құптауы керек. Ойыншықтар дүкендері екінші орынға шығады, ал кеңсе тауарлары, құрылыс материалдары, жіптер мен түймелер қойылған дүңгіршектер балалардың қызығушылығын тудырады. Баланың өзі іс-әрекет түрін өзгертуге және мектепте оқуға дайындалады.
Болашақта баланың өзі ойыншықтарының "тізімдемесін" жасайды. Ешқашан балаңызды сынған немесе ескірген ойыншықтарды өз қолыңызбен лақтыруға мәжбүрлемеңіз! Ол үшін бұл оның дамуының нышандары, әрқайсысымен байланысты жағымды эмоциялар мен тәжірибелер. Бұл оның балалық шақтағы естеліктері, бұл оның достары. Оларды жөндеп, басқа балаларға беру, балабақшаға, жолы болмаған балаға беру, ата-анасы оған ойыншық сатып алмау психологиялық тұрғыдан әлдеқайда экологиялық таза.
Мектеп жасында балалар ойыншықсыз ойнауды үйренеді. Олар доптардың, секіргіштердің, сынықтардың, пышақтардың және т.б. көмегімен құрдастарымен ашық ойындарды көбірек ұната бастайды. Ойындарда бала ұтуды және ұтылуды үйренеді, ережелерге бағынады, басқа баланың ұтысын таниды, ересектермен және құрдастарымен қарым-қатынас жасайды және бірлесіп жұмыс істейді.
Есіңізде болсын, сүйікті ойыншығыңыздан басқасының бәрі мезгіл-мезгіл өзгертіліп, жаңартылып отыруы керек. Егер сіз баланың ойыншықты ұзақ уақыт бойы қолына алмайтынын байқасаңыз, онда ол қазір оған қажет емес. Оны жасырыңыз, біраз уақыттан кейін оның пайда болуы балада жаңа эмоционалды немесе танымдық қызығушылықты тудырады.
Тағы бір кеңес. Балаңызды көптеген еліктіретін, бірақ өте қымбат ойыншықтары бар ойыншықтар дүкеніне жиі апармаңыз. Сөрелерде отырған жаңа қуыршақтар, машиналар мен жануарлар кішкентайлардың қаншама көз жасы мен азаптарын көрді! Бала шынымен қалаған нәрсесін ала алмаған кездегі бұл тәжірибелер оған мүлдем қажет емес. Балаңызға қуаныш сыйлауға дайын болған кезде ғана оны дүкенге апарып, оған мереке жасаңыз.
"Өмір бойы ойыншық ойнай алмайсың" деген сөз бар. Бұл рас, бірақ сіз ересектермен келісесіз, кейде жағымды адамнан күлкілі кәдесый алу қандай жақсы! Балаларыңызға тек туған күндері мен Жаңа жылда ғана емес, сонымен бірге жақсы көңіл-күйден де қуаныш сыйлаңыз.