«Ақмола облысы білім басқармасының Бұланды ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Макинск қаласының «Айгөлек» бөбекжайы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие «Ясли-сад «Айголек» города Макинск при отделе образования по Буландынскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Балалардың сөйлеуін дамыту бойынша логопедтің кеңесі «СӨЙЛЕУ ӘЛІПБИІ».Каиржанова А.Д.

21.10.2022

Сәлеметсіздер ме, құрметті ата-аналар, сіздің балаңыз балабақшаға барды, мұнда ол күн сайын жаңа нәрсені үйренеді, дамиды, тәуелсіз болады. Дегенмен, сіз, ата-ана, әрқашан балаңыздың өміріндегі ең маңызды адамдар болып қаласыз. Нақ мектепке дейінгі балалық шақта балаға жыл сайын ата-ананың назарын, сүйіспеншілігін және оның тәрбиесіне қатысуын қажет етеді.

 

Әрбір ата-ана үшін жалпы қабылданған стандарттарға сәйкес нәрестенің даму ерекшеліктерін білу және түсіну маңызды. Бұл туралы қазір сөйлесетін боламыз.

Сөйлеу туа біткен қабілет емес, ол ересек адамның сөйлеу әрекетінің әсерінен қалыптасады және көп жағдайда оның өмірінің алғашқы күндерінен басталатын қалыпты сөйлеу ортасына, тәрбие мен тәрбиеге байланысты. Сөйлеу баланың физикалық және психикалық дамуымен қатар дамып, оның жалпы дамуының көрсеткіші қызметін атқарады. Сөйлеу дағдыларын меңгеру – әр бала үшін өзінше жүретін күрделі процесс. Ол ауызекі сөйлеуді қалыптастыру, айтылған сөздерді түсіну, өз ойын, эмоциясын, тілегін тіл арқылы жеткізуді қамтиды.

 

Бүгін біз сөйлеу дамуының қандай кезеңдері бар екендігі туралы сөйлесеміз, сонымен қатар әр жас кезеңіне сәйкес келетін нормативтік терминдерді анықтаймыз. Баланың психологиялық дамуындағы сөйлеудің рөлін асыра бағалау қиын. Сондықтан сөйлеудің айқын бұзылыстары бірқатар жағымсыз салдарға әкеледі:

 

• нәрестеде когнитивті процестердің қалыптасуын баяулатады;

 

• басқалармен қарым-қатынасқа кедергі келтіретін мінез-құлық қасиеттері дамиды (оқшаулану, шешім қабылдамау немесе керісінше болуы мүмкін - бала агрессивтілік пен гиперактивтілікті көрсетуі мүмкін), баланың өзін-өзі бағалауы төмен болуы мүмкін;

 

• үлкен мектепке дейінгі жаста бастауыш білім беру дағдылары мен дағдыларын игеруде қиындықтар туындайды.

 

Мұндай бұзушылықтардың қаупін азайту үшін балалардың ана тілінің ережелерін және сөйлеу дағдыларын қалыптастыру нормаларын меңгеру ретін білу маңызды.

 

3 жаста балалар:

 

• 1000 сөзден тұратын белсенді сөздік қоры бар, әдетте етістіктер мен зат есімдер, зат есімдердің көпше түрін қолдана бастайды;

• дененің негізгі бөліктерін біледі және оларды көрсетіп, атай алады;

• «егер», «қашан», «себебі» жалғаулықтарын қолдану;

• жынысын, атын және жасын көрсету;

• оларға айтылған шағын әңгімелер мен өлеңдерді түсіну;

• қарапайым сұрақтарды түсіну, оларға бір буынды сөздермен жиі жауап беру.

 

4 жаста балалар:

• сөйлеуде 2000 сөзге дейін қолдану;

• сөздерді азырақ қысқарту, қайта реттеу және өткізіп жіберу;

• сұрақтарға жауап беру, белгілі оқиғалар мен ертегілерді қайталау;

• кейде ысқырықты және ысқырықты дыбыстарды дұрыс айта алмайды;

• қарапайым және күтпеген сұрақтарды көп қойыңыз;

• Сөйлеуде құрмалас және күрделі сөйлемдер белсенді қолданылады - «Мен Коляны машинканы алғандықтан соқтым».

 

5 жаста бала:

• сөздік қорын 2500-3000 сөзге дейін кеңейтеді;

• сурет бойынша әңгіме құрастыра алады;

• жалпы ұғымдарды (гүлдер, жабайы жануарлар, аяқ киім, көлік және т.б.) қолданады;

• сөйлемде барлық сөйлем мүшелерін қолданады;

• екпінде, зат есімнің септелуінде де қателер болғанымен, ана тілінің нормасында сөйлейді;

• дауысты және дауыссыз дыбыстарды, қатты және жұмсақ дыбыстарды анықтай отырып, барлық дыбыстарды анық айтады.

 

6-7 жаста мектеп жасына дейінгі балалар:

• 3500 сөзден сөйлеуде қолдану;

• бейнелі өрнектермен, метафоралармен сөйлеу («кемпірқосақ күлкі», «ана бақыты»);

• сөйлемнің барлық мүшелерін жынысы, жағдайы және саны бойынша алып тастау;

• сүю және ертегілерді айту, әңгіме құрастыру, сұрақтарға жауап беру.

 

Егер сіз балаңыздың сөйлеуінің дамуы сөйлеудің қалыпты қалыптасуына арналған шамамен нұсқаулардан айтарлықтай артта қалғанын байқасаңыз, маманның көмегіне жүгінуді ұмытпаңыз.

 

Сондай-ақ, сізге ескерту керек, егер бала:

 

• ұсыныстар. үш айлығында анасы немесе әкесі хабарласқанда бұрылмайды;

• алты айда интонациялық боялған сөйлеуге жауап бермейді, дыбыс көзіне бұрылмайды, былдырлауда «м, б, п» дыбыстары жоқ;

• бір жастағы бала үлкендер сөйлеуде жиі қолданатын сөздерді түсінбейді, өз атына жауап бермейді, анасының назарын аудару үшін жылаумен ғана пайдаланады;

• екі жасында суретте мысықты, қоянды, аюдың күшігін көрсетпейді, қарапайым сұрақтарды түсінбейді;

• үш жасында ол екі бөліктен тұратын нұсқауды орындай алмайды («бөтелкені алып, маған әкел»), өзіне белгілі нәрселерді атамайды;

• төрт жаста қарапайым сұрақтарға жауап бере алмайды, дыбыстардың көпшілігін қате айтады, қысқаша сөйлейді.

 

«Алтын орта»

Баланың дамуында осыған ұмтылу керек, біз нормаға ұмтыламыз.

Балаға қараңызшы. Оның құрдастарынан айырмашылығы бар ма?

Оны ақпаратпен шамадан тыс жүктемеңіз, оның дамуын тездетпеңіз.

Бала ана тілін меңгермейінше, шет тілін үйренуге әлі ерте.

Балаңызбен араласыңыз және ойнаңыз, оның досы болуға тырысыңыз, өз билігіңізбен қысым жасамаңыз.

Сіздің қамқорлығыңыз, ата-аналық сүйіспеншілігіңіз және ең бастысы нәрестеге деген жауапкершілігіңіз баланың сенімді және табысты болуына көмектесуде көрінеді. Қажет болса, ата-аналар мүмкіндігінше тезірек мамандарға хабарласып, нәрестеге қолдау көрсетуі керек.

 

Просмотров: 174


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст